CO/SHARE CULTURE – ПОКАНА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ

co share culture logo-01

СO/SHARE CULTURE

Велико Търново, ноември 2017 – април 2018

 

Организиран от:

logos

с подкрепата на:

 Viability net 3.0 logo-01

 

ПОКАНА ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ

 Дата на отваряне на поканата: 25 септември 2017 г.

 Краен срок за кандидатстване: 09  октомври 2017 г. (23:59 ч. българско време)

 

Поредицата от уъркшопи CO/SHARE CULTURE  е насочена към културни иноватори от региона на Велико Търново. Като продължение на проведения през ноември 2016г. “Cultural Innovation Day” и последвалите срещи на участниците в него CO/SHARE CULTURE, е откроена нуждата от структурирана програма от обучения, които да помогнат на местните представители на гражданския сектор да създават устойчиви проекти.

CO/SHARE CULTURE  е поредица от шест уъркшопа и заключителна кръгла маса, насочени към културните иноватори на регион Велико Търново.

Водещи принципи на програмата са споделянето и свързаността. Шестима водещи лектори ще споделят своя опит по формулираните теми, а избраните участници ще го допълнят с примери от своя опит на терен. Споделянето на опит ще е многостранна връзка между всички участващи, които не само ще обменят опит, но и ще търсят заедно решения на общите проблеми на средата и обществеността в регион Велико Търново.

CO/SHARE CULTURЕ  е насочена към хора с опит в организиране на събития представители на неправителствени организации, нефoрмални групи и хора с индивидуални инициативи. Програмата ще надгради знанията и уменията на избраните кандидати да създадат свой проект – от генериране на първоначалната идея до прилагането й на терен и ангажирането на местните публики с каузата й.

CO/SHARE CULTURЕ  е опит за създаване на пространство, в което нуждите на гражданския сектор могат да бъдат обсъждани спокойно и всеки участник  да може да сподели опит, да потърси съвет или партньортва и начини да развие идеята си.

CO/SHARE CULTURЕ поставя фокуса върху региона и върху гражданските иновации – решения от хората за хората.

 

Темите на обученията

Средата

Как средата влияе на нашите проекти? Как да преосмислим познатите пространства и активно да участваме в развиването им? Как гражданите да се включат в определянето на начина, по който искат да изглежда града им в идните десетилетия?

На тези въпроси ще търсим отговор заедно с арх. Любомир Георгиев.

Любомир Георгиев е архитект с активна позиция по теми свързани с архитектурата и градската среда в България.  Биографията му включва проекти в София, Амстердам, Родердам и последно Пекин. От 2014 до 2017г. е директор на ONE ARCHITECTURE WEEK като превръща форума в средство за видимо повишаване на качеството на градската среда, както и за издигането на популярността му в Европа. Основен двигател на инициативата „Визия за София“. В момента е директор на столичното общинско предприятие “Софпроект-ОГП”, което ще разработи следващия Общ устройствен план на София.

Панелът ще се състои на 4 ноември 2017г. в ТАМ.

 

Проектната идея

Как да създадем проекти идеи, адекватни на средата? Как да отговорим на нуждите на местната общност? Как идеите ни да са устойчиви във времето? Как средата взаимодейства с  концепцията за социално въздействие?

На тези въпроси ще търсим отговор заедно с Янина Танева от Фабрика за идеи. Янина Танева е стратегически комуникатор по професия, любител на споделени визии, лектор, обучител, блогър и пътешественик. Съосновател на Фабрика за идеи, както и други подобни и налудничави като Магазин за време и Changemakers Academy.

Янина Танева влага всичко от себе си в проекта “Фабрика за идеи”, който в мисията си акцентира върху това колко спешно е да създадем един нов свят – справедлив, проспериращ и ориентиран към щастието и човека.

Дейността на Янина, започнала преди няколко години с гражданската група “Да спасим Иракли”, й спечели място в проекта “40 до 40” като един от младите хора на България, които са за пример с инициативността си. Тя е също така един от визионерите зад “Беглика фест”.

Панелът ще се състои на 2 декември 2017г. в ТАМ.

 

Съдържание на проекта

Как да изпълним идеята си със съдържание и дейности? Как да отговорим на ключовите въпроси по оста „изкуство – общество – среда”?

На тези въпроси ще търсим отговор заедно с Виктор Янков от фондация „Пловдив 2019“. Виктор Янков е политолог, между 2013 и 2016 година е директор на културния фестивал НОЩ/Пловдив, притежава богат опит в организирането и промотирането на мащабни културни събития, създател и водещ на радио предаването „Молескин“. Участва активно в изграждането на културната идентичност на града. Заместник–директор „Международна дейност“ в общинската фондация„Пловдив 2019“.

Виктор Янков е участвал в редица международни форуми по проблемите на изкуството в публично пространство и управлението на културни проекти: In Situ – Conference on Art in Public Space, Marseille, France , LOCOP Research Conference / Budapest, Hungary, Sazlburg Global Seminar и други.

Панелът ще се състои на 13 януари 2018г. в ТАМ.

 

PR и комуникация

Как да комуникираме събитието си? Как да достигнем до своите публики? Как да планираме медийните си изяви? Имаме ли нужда от реклама? А как да се справим с възникнала комуникационна криза?

На тези въпроси ще търсим отговор заедно с Десислава Бинева,  PR на фестивала „Les Francofollies“. Десислава Бинева е бивш изпълнителен директор на НДК. Магистър по “Връзки с обществеността”. Специализирала е мениджмънт на малки и средни предприятия, кризисен ПР и комуникационно управление. PR мениджър на фестивала “Les Francofollies” в Благоевград.

Панелът ще се състои на 3 февруари 2018г. в ТАМ.

 

Изграждане на общности

Кои са членовете на нашата общност? Как са привлечем и задържим последователи? Как да поддържаме тяхната мотивация? Как гледаме на различни социални групи, и как променяме концепцията си за това да интегрираме някого към това да правим нещо заедно с някого?

На тези въпроси ще търсим отговор заедно с Иван Димитров.

Иван работи с иновативни общества и комуникации от 8 години. От ъндърграунд фестивали, през първите co-working пространства в България, колаборационната програма на Замунда и новата платформа на Господарите. В момента е част от coworkaas (coworkaas.com) и Шоколадовата фабрика в София.

Панелът ще се състои на 10 март 2018г. в ТАМ.

 

Финансиране

Как да намерим финансиране за идеята си? На какви условия трябва да отговаря проекта ни? Ние ли се „нагаждаме“ по донора или той по нас? Какви са допустимите и недопустимите разходи? Кои са потенциалните източници на финансиране? Донорска организация, партньор или спонсор? А можем ли да се справим със собствени сили?

На тези въпроси ще търсим отговор заедно с Леони Ходкевич от Университета на Виена.

Леони Ходкевич е родена в София, но отрасва във Виена. Магистърската й степен е по „Социална и културна антропология“ и „Романски изследвания“. Страстта й към културите води до основаването на организацията „Clearly Culture“, която цели включване чрез образователни програми с общини и министерства.

Леони е директор на следдипломната програма по „Културен мениджмънт“ на Университета във Виена и член на журито за финансиране на културни проекти на Европейския съюз. Преподава „Културен мениджмънт“ и „Междукултурни връзки“ в престижни университети в цяла Европа. Автор на разкази и на един роман.

Панелът ще се състои на 31 март 2018г. в ТАМ.

 

Организатори

Организатори на проявата са VT Events и ПР агенция „Властелини“.

 

Профил на участниците

За участие в курса ще бъдат поканени 20 културни иноватори, които отговарят на следните условия:

– да са представители на организация (граждански сдружения, неформални групи и др.), чиято основна дейност е базирана в регион Велико Търново;

– да са организирали поне една дейност с ангажиране на публики в последните три години;

– да имат опит с дейности в културната, социалната, медийната и/или обществената сфери;

– да могат да предадат натрупания личен опит в своята организация;

– да декларират възможност за участие във всички шест модула на програмата и заключителната кръгла маса.

Участието в обученията не е ограничено от възрастта на участника.

Само един кандидат от организация ще бъде поканен за участие в обученията.

 

Правила за кандидатстване и крайни срокове

Организаторите отварят процедурата за кандидатстване от 25 септември 2017г. Всички заинтересовани кандидати трябва да подадат своите апликационни форми онлайн на следния линк:

https://goo.gl/forms/xu2U0aulLomlhAG42

Апликационните форми трябва да бъдат подадени до крайния срок – 9 октомври 2017 г. Приемат се само апликационни форми, подадени чрез он-лайн формуляра.

Всички кандидати ще бъдат уведомени за резултата от селекцията до 13 октомври 2017 г.

 

Практична информация и условия

Всички тренинги ще бъдат проведени в ТАМ – център за култура и социални инициативи.

Участието във всички тренинги е задължително за избраните участници.

Участието не е обвързано с финансов ангажимент от страна на участниците.

Работен език на обученията е български.

 

За повече информация:

Галин Попов, VT Events: galin.popov@gmail.com

Георги Бъчваров, ПР агенция „Властелини“: georgebuchvarov@mail.bg

 

Целият текст на поканата може да изтеглите като PDF файл оттук:

open-call-coshare

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s